Коса — це унікальна настільна гра, яка занурює гравців в альтернативну Європу після Першої світової війни. Це світ дизельпанку, де поруч із сільською ідилією існують величезні механізовані роботи, політичні інтриги й безкінечна боротьба за ресурси та території. Гра створена американським дизайнером Джеймі Стеґмаєром, відомим за такими хітами, як «Виноробство» та «Крила». Вийшла в 2016 році й одразу стала світовим хітом, здобувши безліч нагород та любов гравців по всьому світу.
Про що гра?
Дія «Коси» відбувається у 1920-х роках в альтернативній Європі, де кілька націй борються за панування в новому світопорядку. Тут правителі на конях супроводжуються механізованими роботами, а політика, війна й економіка сплітаються в одну складну й захопливу гру. Гравці керують націями, намагаючись накопичити найбільший капітал і ресурси, щоб отримати перемогу.
У чому унікальність?
«Коса» відрізняється від інших ігор поєднанням кількох жанрів. Це і економічна стратегія, і гра з контролем територій, і навіть з елементами війни. Але найцікавіше — це те, що тут гравцям не обов'язково вести війни, щоб перемагати. Можна обрати мирний шлях розвитку своєї нації: торгівля, збір ресурсів, покращення технологій. Однак, якщо хочеться битв і конфліктів, ви також знайдете чимало можливостей для цього.
Гра за різні нації
У «Косі» є п’ять унікальних націй, кожна з яких має свої особливі здібності:
- Поланія — отримує більше нагород за пригоди.
- Саксонія — має переваги в битвах.
- Кримське ханство — використовує бойові карти як ресурси.
- Нордія — робітники можуть перепливати річки.
- Русвєт — дозволяє повторювати одні й ті самі дії, що дає значну тактичну перевагу.
Ігровий процес
Гра побудована на механіці вибору дій. Кожен хід гравець обирає з кількох варіантів: виробництво ресурсів, пересування по полю, покращення армії чи будівництво. Іноді виникають битви за території, але головним завданням є розвиток економіки та збір популярності.
Головне у грі — це баланс між економічним зростанням та військовими діями. Ви можете йти шляхом війни чи миру, але в кінці гри виграє той, хто зібрав найбільший капітал.
Завершення гри?
Гра закінчується, коли один з гравців викладає шосту зірку на шкалу тріумфу, що означає досягнення різних ігрових цілей (битви, побудова, рекрутинг тощо). Потім усі підраховують свої ресурси, зірки, контрольовані території й капітал. Переможець — той, хто виявився найбагатшим.
Для кого ця гра?
«Коса» підійде для поціновувачів стратегій з глибокою економічною системою та великою кількістю варіантів дій. Якщо вам подобаються ігри з багатоходовими стратегіями, які потребують планування та аналізу дій опонентів, ця гра вас точно захопить.
Коса — це чудовий приклад сучасної настільної гри, яка балансує між красою оформлення й глибиною механіки. Кожна партія неповторна, і кожен раз ви знаходите нові способи досягти перемоги.